Mnogima omiljena, ali kada saznate pravu istinu, možda ćete se zapitati, hoćete li ikada više posegnuti za ovim ljubičastim slatkišem?
U vremenu kada cijene osnovnih životnih potrepština rastu iz dana u dan, mnogi ne primijete suptilne marketinške trikove koji nas vrebaju sa polica trgovina.
Tako, često nesvjesno, u korpu stavimo i neku čokoladu, ne obraćajući pažnju ni na ambalažu ni na stvarnu težinu proizvoda.
Cijene čokolade dosežu vrtoglave cifre, a Milka čokolada je pravi primjer.
Iako je njen proizvod poskupio za gotovo 50 posto, ono što većina potrošača ne primijeti jeste da je i gramaža smanjena.
Drugim riječima: plaćamo više, a dobijamo manje.
Milka čokoladica više ne teži uobičajenih 100 grama, već samo 90. Istovremeno, redovna cijena porasla je s 1,49 eura na čak 1,99 eura.
Potrošačka organizacija Foodwatch proglasila je Milku najvećom marketinškom prevarom godine, ističući kako je riječ o sve učestalijem obliku prevare koji potrošači najčešće ne primijete na prvi pogled, zbog čega je korporacija Mandalez dobila negativnu nagradu “Zlatna metla za zavođenje.”
Proizvođač čokolade, korporacija Mondelez, koja stoji iza poznate ljubičaste krave, opravdava potez porastom cijena sirovina, prije svega kakaa.
Rezultat je prikriveno poskupljenje od gotovo 50 posto, koje mnogi kupci primijete tek na kasi ili kod kuće. Istraživanje YouGov-a pokazuje da samo 12 posto potrošača uvijek provjerava količinu sadržaja kako bi prepoznali obmanjujuću ambalažu, prenosi ljubljanainfo.com
Foodwatch priznaje da su cijene kakaa zaista porasle, ali ne za skoro 50 posto. Glavni sastojak čokolade je šećer, čija cijena ostaje stabilna.
Ističu indeks potrošačkih cijena njemačkog statističkog zavoda, koji pokazuje da su se cijene čokolade između početka 2024. i januara 2025. povećale za osam posto. Mondelez je, međutim, podigao cijene i do 64 posto, upozoravaju.
Ne samo čokolada, ovo su najdrskije marketinške prevare 2025. godine
Na drugo mjesto online ankete plasirao se norveški dimljeni losos firme Fish Tales. Prema navodima Foodwatch-a, potiče od proizvođača koji navodno krši pravila o zaštiti životinja. Osim toga, nije moguće pratiti porijeklo lososa do konkretne ribogojnice, kako kompanija reklamira.
Na treće mjesto u trci za Zlatnu metlu izabrana je čokoladica „Menstru Chocbar“ firme Innonature. „Sadrži željezo, crvenu maku i vitamin B6, koji bi trebali doprinositi dobrom osjećaju tokom menstruacije, ali za nijedan od ovih sastojaka to nije dokazano“, kritikuju iz Foodwatch-a.
Na četvrtom i petom mjestu završili su Rama margarin grupe Flora Food Group i ledeni čaj Dirtea Glow reperke Shirin David. Kod margarina je Foodwatch istakao da se reklamira oznakom „100 posto prirodni sastojci“, iako sadrži brojne aditive i industrijski prerađene komponente. Shirin David je svoj ledeni čaj promovirala s vidljivim efektom „glow“ za „lijepu kožu i nokte“.
Organizacija Foodwatch Zlatnu metlu dodjeljuje već četrnaestu godinu zaredom. Dugoročno se bori protiv obmanjujućeg etiketiranja i poziva na stroža pravila označavanja.
Ove godine u online anketi učestvovalo je više od 58.000 ljudi.