6.9.2023. 16:35
9
"Tramvajska pruga u Sarajevu je tehnički pogrešno urađena. Stara pruga je trajala 30-40 godina, a za ovu novu nisam siguran da će trajati dugo"
Prije tri dana, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta objavio je na svom Facebook profilu da je rekonstrukcija tramvajske pruge u glavnom gradu završena.

"Od večeras tramvaji voze od Ilidže do Baščaršije. Nova sarajevska pruga neka bude na ponos svima nama i generacijama koje dolaze. Uvijek će za svakog od nas biti više od projekta. Hvala radnici, hvala kolege, hvala građani, hvala Sarajevo", napisao je ministar Šteta na društvenim mrežama.


Na dionici od Čengić Vile do Marijin Dvora, baš kao i na prvoj dionici od Ilidže do Čengić Vile, obnovljene su sve raskrsnice i pješački prelazi. U narednom periodu očekuje se nastavak uređivanja pojasa oko tramvajske pruge na ovoj dionici, uključujući i uređenje tramvajskih stanica. 

Rekonstrukcija trajala više od dvije godine

Iz Vlade KS su saopćili da je riječ o najvećem infrastrukturnom projektu javnog prevoza u KS.

"Podrazumijevala je sate, dane i mjesece neprestanog rada, nepredviđenih izazova, velikih uspjeha i konstantnog odricanja za svaku osobu koja je bila uključena u historijski projekt za ovaj grad.

Ministar saobraćaja KS Adnan Šteta i učesnici projekta najavili su povratak tramvaja prvom zvaničnom vožnjom u tramvaju na kojem se nalaze fotografije projekta nove sarajevske pruge sa simboličnim natpisom 'Hvala Sarajevo'", navedeno je u saopćenju, između ostalog.

Izvođač radova na projektu rekonstrukcije tramvajske pruge je konzorcij dvije kineske kompanije China Shandong International Economic & Technical Cooperation Group Ltd. i China Railway No.10 Engineering Group, a nadzor PPG Sarajevo i Yuksel Proje.

Rekonstrukcija je trajala više od dvije godine, a počela je 26. augusta 2021. godine.

U septembru prošle godine je završena rekonstrukcija tramvajske pruge od Ilidže do Čengić Vile.

Rok za izgradnju je bio dvije godine - dakle, malo je probijen.

Prije početka izgradnje obznanjeno je da će radovi koštati više od 20 miliona eura. 


Ipak, rekonstrukcija je koštala više od te cifre.

To je još u maju prošle godine potvrdio direktor kineske kompanije Shandong International Economic & Technical Cooperation Group Ltd. (CSI) Liu Ruchen, a objasnio je i zbog čega.

"Uopćeno govoreći, povećanje cijene je uzrokovano mnogim faktorima, posebno zbog više sile. Na primjer, pandemija COVID-19 i nedavna nepredvidiva situacija u Ukrajini. Sve je to dovelo do nestašice sirovina i povećanja troškova proizvodnje i transporta. U međuvremenu rastu i troškovi života, što utiče na cijenu radova", kazao je tada Ruchen za Raport.

Tajnost ugovora

Prije toga, krajem aprila prošle godine, ministar Šteta je govoreći o tajnosti ugovora rekao da je sve ugovore potpisala država BiH sa EBRD-om.

"Takvi (tajni) ugovori ne postoje, svi ugovori su javni, ali jedan dio ugovora nije dostupan javnosti što je u skladu sa našim zakonima kako u BiH tako i u regionu i u zemljama EU-a i bilo kojoj demokratskoj državi", kazao je Šteta na konferenciji za novinare.

I iz opozicionog SDA su zahtjevali "objavljivanje kraha projekta rekonstrukcije sarajevske pruge".

"Projekt koji je najavljivan kao historijski, pretvara se u generacijski promašaj i primjer kako bez studioznog plana i ozbiljne strategije, ne treba pristupati velikim infrastrukturnim projektima. Krajnje je vrijeme da Ministarstvo saobraćaja KS da odgovore na pitanja: Zašto je tajan ugovor o rekonstrukciji tramvajske pruge? Je li odabrani kineski izvođač “preprodao” posao i u izvođenje radova uveo neke domaće firme? Zašto onda Vlada KS posao rekonstrukcije tramvajske pruge prvobitno nije dodijelila domaćim firmama? Zbog čega je u tom poslu posredovala kineska kompanija? Trojka kontroverznu priču o rekonstrukciji tramvajske pruge, s tajnim ugovorom, drastičnim uvećanjem troškova i probijanjem rokova o realizaciji projekta, održava organizivanim laganjem. Zato je krajnje vrijeme da Vlada KS konačno objavi krah projekta rekonstrukcije tramvajske pruge u Sarajevu", naveli su u maju 2022. godine u saopćenju iz Kantonalnog odbora SDA Sarajevo.

"Pruga tehnički pogrešno urađena"

Zastupnik te stranke u Skupštini KS Haris Zahiragić krajem maja iste godine je žestoko kritikovao projekat, navodeći da je "katastrofa".

"Posebna je tema kako je loš projekat, kako su duboko iskopali da bi prodali više šljunka. Nađite mjesto na svijetu gdje se od šljunka pravi podloga za tramvajske šine. Ali kad neko ima kamenolom, treba da proda šljunka, onda se malo kopa. Oni su do maja trebali završiti prvu fazu projekta, a do 2023. cijela tramvajska. Shvatili su da moraju raditi i raskrsnice. Mislim da će na kraju postaviti šine samo gdje je odvojen šinski saobraćaj. Kupit će sebi vremena poslije izbora u nadi da građani neće vidjeti šta su zapravo radili. Posebna tema što su aneksirali, prvo cijena samog izvođača radova. Špekuliše se da su druge ponude bile bolje, pa aneksiranje ugovora kojeg mi ne možemo da vidimo. Dobili smo informacije da su pored 43 miliona maraka još 20-tak miliona dali", govorio je Zahiragić za Hayat.

I njegov sadašnji kolega iz skupštinske klupe Faruk Kapidžić, je u intervjuu za Source.ba portal iz augusta prošle godine otvoreno izrazio sumnju u kvalitet pruge.

"Građani će progutati sve, nije problem. Vi nju sad otvorite nije problem što su godina dana građane duže patili nego što treba, to građani zaboravljaju. Nije problem ni što će se raspasti dosta toga, jer je pruga tehnički pogrešno urađena. Nisam 100 posto siguran, ali znam sigurno da neki detalji neće polučiti trajnost. Stara pruga je trajala 30-40 godina, a za ovu novu nisam siguran da će trajati dugo po onome što sam vidio. Ima tu nekih tehničkih detalja koji mi nisu jasni, možda imaju neko obrazloženje, ali stavljati tečni beton u vanjsku ploču, to je u stručnom smislu vrlo pogrešno, jer mraz, voda, snijeg, dakle ti uslovi..taj tečni beton kada stavljate to brzo upropasti jer počne da puca i da se komi", kazao je tada Kapidžić.

Čitav intervju možete pogledati OVDJE.

"SDA pokrenula projekat rekonstrukcije"

Bivši ministar saobraćaja Kantona Sarajevo, a danas zastupnik u Skupštini KS Adi Kalem, na konferenciji za novinare koju je organizovala KO SDA Sarajevo u septembru prošle godine a na kojoj je predstavljen predizborni program pod nazivom "Izborna platforma Kantonalne organizacije SDA Sarajevo 2022-2026.", govoreći o infrastrukturnim projektima u KS, naveo je da je Vlada KS u kojoj je on bio ministar, zapravo, započela projekat izgradnje tramvajske pruge.

Karić i Čengić oduševljeni

Gradonačelnica Sarajeva Benjamina Karić, inače stranačka koleginica Štete, oduševljeno je dočekala kraj rekonstrukcije pruge.

"Briljantni ministar Adnan Šteta svojim velikim uspjehom pomjera granice. 
Jutros je svima nama i generacijama koje dolaze pokazao put i način kojim treba da ide naš glavni grad i domovina u budućnosti. Samo hrabro i samo naprijed! Hvala u ime svih Sarajki i Sarajlija", napisala je Karić.

Zastupnik SDP-a u Skupštini Kantona Sarajevo Irfan Čengić, čestitao je ministru Šteti i kazao da zaslužuje sve pohvale.

"Trojka ponovo vozi i spaja Baščaršiju i Ilidžu. Završetak rekonstrukcije tramvajske pruge sigurno jeste najznačajniji projekat za javni saobraćaj u KS, i ministar Adnan Šteta  zaslužuje sve pohvale za predanost poslu.

Da smo na državnom i entitetskom nivou imali, ili da sada imamo Adnana, infrastrukturni projekti koji su godinama u zastoju sigurno bi bili realizovani.

Adnane još jednom čestitke za ovaj projekat koji si uradio po međnarodnim standardima i pravilima. 

Kao što smo govorili u kampanji, puna podrška u Skupštini KS  za sve dalje infrasturkturne projekte i unaprijeđenje javnog prevoza. A naravno posebno podrška za dogovorene projekte  u Općini Stari Grad koje ćemo realizovati", napisao je Čengić.

 
Uskoro i novi tramvaji

Novom prugom bi trebali voziti i novi tramvaji početkog iduće godine. Trebali, ali tačnog datuma još uvijek nema.

Čini se kako ni iz Ministarstva saobraćaja KS nemaju tačne informacije budući da na dva upita Source.ba portala nisu odgovorili.

Zanimalo nas je da li će novi tramvaji saobraćati novom prugom, kako je planirano, početkom godine ili će doći do "probijanja" te najave.

Početkom jula ove godine ministar Šteta je objavio fotografije tramvaja koje proizvodi švicarska kompanije Stadler. 

Kao što je poznato od ranije, riječ je o 15 tramvaja koji uskoro stići na sarajevsku prugu. Svaki tramvaj će imati po tri vagona.

Ugovor o kupovini novih tramvaja je potpisan prošle godine, a njihova ukupna cijena je 34 miliona eura. Novac za njihovu kupovinu je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

(Ajdin B.)

9
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.